jesień

jesień

środa, 1 lutego 2012

Myślę sobie że... ta zima kiedyś musi minąć...

... bo mi mróz szkodzi. Na mózg :) Oto dowód - moje ostatnie zakupy:
"Trochę" nasionek kupiłam. Za jedyne 70 zł. Teraz się zastanawiam, gdzie je wysiać. Miejsce na działce jest, ale ważna jest organizacja siewów ;) Chyba sobie zrobię tabelkę, co siać w którym miesiącu, choć pobieżna lektura zaleceń na opakowaniach wskazuje na to, iż w marcu i kwietniu nie będę miała czasu podrapać się po... głowie. Roboty huk, ale jedzenie warzyw z własnej działki i własnej "hodowli" to wspaniałe doświadczenie.
A jakie gustowne rękawice ogrodowe zakupiłam!
Nie są zbyt trwałe, ale co tam. Gumowych nie cierpię a mężowe za duże. To, co wysieję pierwszy raz, to zioła. Kupiłam dwa rodzaje bazylii, rozmaryn, estragon i melisę. W tym roku posieję je w donicach i ustawię na tarasie. Będę mieć blisko żeby uszczknąć i żeby podlać, a słońca na tarasie jest pod dostatkiem. No i na razie nie mam pomysłu, gdzie w ogrodzie wsadzić ziółka.
Piękną mamy zimę, ale tęsknię za ciepłem, dlatego kuchnia włoska bardzo mi smakuje i o tej porze roku. Ostatnio w pewnym tanim sklepie kupiłam włoski fast-food:

Nie przepadam za szybkimi daniami, ale nie sądzę, żebym kiedykolwiek robiła tortelloni samodzielnie (nie na moją cierpliwość), a nadzienia wydały mi się niebiańskie (moje smaki). Dziś jadłam te szpinakowe i zaprawdę powiadam wam - pycha!!! Czas przygotowania: 2-3 minuty plus czas na zagotowanie wody. Genialny wynalazek.
W sobotę zaczynam wysiew pomidorów i porów. I ziół do uprawy domowej. Może przywołam tym wiosnę...

3 komentarze:

  1. Bardzo czekam na wskazówki co do wysiewu ziółek doniczkowych. Dla mnie bezcenne, dziel się nimi chojnie, proszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. no nie przywołuj tej wiosny tak bardzo, bo jak już będzie, to minie tak szybko, że hej i lato też i znów będzie zima. A ja rok starsza!!
    Choć NIENAWIDZĘ zimna to mam pewną przyjemność z tej myśli, że wiosna dopiero przede mną :)
    A rękawiczki gustowne, fakt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A info o ziółkach też mnie interesuje, bo mnie tylko szczypiorek wyrasta...:(

    OdpowiedzUsuń