jesień

jesień

wtorek, 2 sierpnia 2011

Z notatnika rolnika

Fasolkę szparagową trzeba siać porcjami - nie wolno wysiać wszystkich nasion naraz, bo się latem będzie miało do zebrania codziennie parę kilo. Kalendarz działkowca (prezent od mamy) radzi, by wysiewać jeden-dwa rządki co 2 tygodnie. Jak zauważyłam, rzecz dotyczy równie mocno sałaty, rzodkiewki, kopru, szpinaku ...

Pomidory do rozwoju potrzebują dużo słońca i dużo wody. Jeśli jest samo słońce bez wody, to uschną i nic z nich nie będzie; jeśli sama woda bez słońca, to zaczynają gnić (płakać mi się chce, jak na nie patrzę). W przyszłym roku muszę pomyśleć o jakimś daszku. Chyba że nie będzie tak lało. 

Warto posadzić dużo cebuli i czosnku
(podejrzewam, że cebulę też porcjami), bo dodaje się toto do wielu potraw, a przy okazji chronią one inne warzywa przed szkodnikami i chorobami (warzywa doskonałe!). Aha, podczas deszczowego lata pilnować, żeby czosnek nie zaczął gnić, sprawdzać i jeśli tak, to czym prędzej wyrywać i suszyć.






Podobno między grządkami ma też sens sianie lub sadzenie kwiatów, takich jak aksamitka i nagietki. Aksamitki przeważnie są paskudne, ale ta jest świetna, bo nie dość że urodziwa, to jeszcze cała pachnie cytrynowo. Wniosek - nie uprzedzać się do żadnych roślin.

3 komentarze:

  1. No to już wiem dlaczego nie nadaję się na rolnika. Za mało systematyczna jestem, żyję zrywami podłączona do prądu zmiennego. Wspominałam już, że chylę Ci czoła?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hymm, a gdzież do dostania taki poradnik ogrodnika? Mi tez bardzo by się przydał, niestety nie uniknęłam błędów przy tegorocznym warzywniaku :/ fuks_jo zapraszam po odbiór wyróżnienia do mnie na bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradnik ogrodnika a właściwie działkowca mam w dwóch postaciach: jedna to gazetka "Działkowiec", którą kupuję od roku regularnie, a druga to taki wiszący kalendarz z kartkami do wyrywania co się nazywa "Kalendarz działkowca", z tyłu każdej kartki są porady rolnicze, oczywiście żadnej kartki nie zerwałam. No i doświadczone w boju ciotki z Mazur. Można się nauczyć, chociaż we wrześniu była to dla mnie czarna magia.

    OdpowiedzUsuń